Registrace Zapomenuté heslo?
 
přihlašovat automaticky
 
 
 
 
 

Celková cena s DPH:0,00 Kč

 
 

Běžné typy akumulátorů pro osobní vozidla - VARTA

Běžné typy akumulátorů pro většinu vozidel na našich silnicích. Plně nabito a nalito. Podívejte se i do kategorie odpojovače baterie, nabíječky nebo startovací kabely které se hodí nejen v zimním období.

Filtrace a řazení
Značka: VARTA
 
Vybrané produkty lze 
 
 
2 ks
1str. z1 »
 
str.
 
 
Akumulátor  44Ah 440A VARTA BLUE DYNAMIC Top položka
 
1 335,61 Kč
bez DPH
1 616,09 Kč
s DPH
 

Náš sklad: 1 ks

 
Akumulátor 44Ah 440A VARTA BLUE DYNAMIC
 

d207xš175xv175mm, za starou autobaterii slevae 120 Kč

Autobaterie VARTA BLUE Dynamic patří do skupiny autobaterií s technologií PowerFrame. Tato technologie autobaterii dodává dlouhou životnost, spolehlivost a stálost při studeném startu. Autobaterie BLUE Dynamic jsou nejprodávanější řadou na trhu s náhradními autobateriemi. • pro moderní vozy všech tříd • již osvědčený výkon s dalším vylepšením • nejprodávanější výrobek svého druhu na trhu • delší...

1 335,61 Kč
bez DPH
1 616,09 Kč
s DPH
 
ks
 
  Detail
 
Akumulátor  60Ah 540A VARTA BLUE DYNAMIC
 
1 781,79 Kč
bez DPH
2 155,97 Kč
s DPH
 

Náš sklad: 1 ks

 
Akumulátor 60Ah 540A VARTA BLUE DYNAMIC
 

d242xš175xv190mm, výška 190mm, za starou autobaterii sleva 160 Kč

Autobaterie VARTA BLUE Dynamic patří do skupiny autobaterií s technologií PowerFrame. Tato technologie autobaterii dodává dlouhou životnost, spolehlivost a stálost při studeném startu. Autobaterie BLUE Dynamic jsou nejprodávanější řadou na trhu s náhradními autobateriemi. • pro moderní vozy všech tříd • již osvědčený výkon s dalším vylepšením • nejprodávanější výrobek svého druhu na trhu • delší...

1 781,79 Kč
bez DPH
2 155,97 Kč
s DPH
 
ks
 
  Detail
 
 
 
2 ks
« 1str. z1 »
 
str.
 
 
 

Autobaterie - přehled, dobíjení, sulfatace

Na našem automobilovém trhu se nejčastěji používají tři typy autobaterií:

Hybridní baterie

Hybridní baterie (již starší typ, ale stále v prodeji) má vždy zátky, je třeba kontrolovat hladinu elektrolytu, případně dolít (je bezúdržbová dle normy DIN). Většina hybridních baterií se však dolití během života nedočká a ani to často nepotřebují, je to dáno tím, že minusová deska baterie hybridní a Ca/Ca jsou vlastně principielně stejné. Plus mřížka je vyrobena technologií Pb legované antimonem, tzv. nízkoantimonová mřížka, vždy litá, má pevný rámeček (zpevňuje mřížku, omezuje vypadávání aktivní hmoty, prodlužuje životnost), nelze šidit tím, že mám tenkou desku, technologicky nemožné. Kvalita a provedení plus desky ovlivňuje životnost baterie zásadním způsobem. Mínusová mřížka je vyrobena technologií Ca, tedy olovo legované vápníkem, může být litá i tažená (stretch metal) nebo i power frame.

Výhody hybridního akumulátoru

  • poctivá pozitivní mřížka, většinou silnější až 1,4 mm, nejkvalitnější Ca/Ca baterie se pohybují v rozmezí 0,9 -1,2 mm, AGM baterie mají plusovou desku litou 1,4 mm
  • snáší lépe hluboké vybití, širší pracovní rozsah
  • dlouhá životnost při kvalitní údržbě
  • životnost končí postupně (Ca/Ca najednou)
  • nižší dobíjecí napětí, menší riziko práce v podvybitém stavu a následné sulfatace

Nevýhody hybridního akumulátoru

  • rychlejší samovybíjení, kratší doba skladovatelnosti bez dobíjení (3 měsíce)

Měření parametrů hybridní baterie

Běžně používané elektronické bezzátěžové testery pro měření proudu vykazují nižší hodnoty a to někdy až o 30% než baterie Ca/Ca. Je to dáno konstrukcí desky, tyto přístroje neměří skutečný startovací proud ale vnitřní odpor baterie, ten je u hybridní baterie, zvláště pak se silnými deskami vyšší než u odpovídající baterie Ca/Ca se stejnými parametry. Během provozu akumulátoru dochází uvnitř k chemickým reakcím, které mění vnitřní odpor a proud naměřený tím stoupá, tato skutečnost platí pro všechny typy baterií, z tohoto důvodu výrobci všech bezzátěžových testerů nedoporučují jejich použití na nové baterie


Vápníkové baterie - Ca/Ca

Může být se zátkami, uzavřená nebo vzhledově uzavřená s možností přístupu do jednotlivých článků (pro přístup reklamačního technika). Plus mřížka je vyrobena technologií Ca, bývá litá gravitační metodou, litá pod tlakem, tažená (stretch metal), power frame. V případě tažené mřížky nemá rámeček, pokud je mřížka hodně tenká (0,7 – 0,8mm) nebo oka velká, hrozí zkroucení a vysypání aktivní hmoty, to je nejčastější problém nekvalitních baterií. Mínusová mřížka je také vyrobena technologií Ca, tedy olovo legované vápníkem, může být litá i tažená (stretch metal) nebo i power frame.

Výhody Ca/Ca akumulátoru

  • velmi dlouhá skladovatelnost, dle výrobce a typu baterie 6 – 18 měsíců
  • je vyvinuta pro moderní vozidla (jenom je třeba kontrolovat hodnotu napětí baterie, neměla by dlouhodobě klesnout pod 12,4 V)

Nevýhody Ca/Ca akumulátoru

  • nesnáší hluboké vybití, malý pracovní rozsah
  • při špatném provozu baterie krátká životnost, potřebuje vyšší dobíjecí napětí, větší riziko práce v podvybitém stavu a následné sulfatace
  • životnost končí najednou

Měření parametrů Ca/Ca baterie

Běžně používané elektronické bezzátěžové testery pro měření proudu vykazují odchylku cca 10%, to je  dáno různou konstrukcí jednotlivých akumulátorů. Během provozu akumulátoru dochází uvnitř k chemickým reakcím, které mění vnitřní odpor a proud naměřený stoupá, tato skutečnost platí pro všechny typy baterií, z tohoto důvodu výrobci všech bezzátěžových testerů nedoporučují jejich použití na nové baterie.


EFB autobaterie

Technologie EFB pro osobní auta se využívá nejčastěji u vozidel které mají START-STOP bez rekuperace.
 

 

Výhody EFB akumulátoru

  • vyšší životnost oproti Ca/Ca typům, vydrží více startů a lépe snáší vybití
  • zlepšené přijímání nabíjení oproti Ca/Ca typům (rychleji se dobíjí)
  • odolnější konstrukce proti vybracím

Nevýhody EFB akumulátoru

  • trochu vyšší cena oproti Ca/Ca typům

AGM autobaterie

Technologie AGM (absorbed glass mat) je technologie, při níž není v článcích mezi elektrodami elektrolyt v tekuté formě, ale je nasáklý v netkané tkaníně ze skelných vláken(tzv. separátor, odděluje vzájemně kladné a záporné elektrody). Baterie postavené na této technologii jsou velmi výkonné, mají výborné nabíjeccí charakteristiky, to znamená, že při vybití je mnohem snažší a rychlejší je nabít a také jsou velmi dobře odolné proti cyklické zátěži(nabíjení a vybíjení).

Baterie typu AGM jsou absolutně bezúdržbové, odolné proti vytečení elektrolytu a bezpečné.

Baterie na technologii AGM jsou vhodné pro náročné použití, do moderních aut, která mají nadstandardní elektrickou výbavu. Také jsou vhodné do vozidel vybavených funkcí Start&Stop (tzn. za jednu jízdu musí baterie mnohokrát nastartovat motor během okamžiku), včetně funkce regeneračního nabíjení, tedy rekuperace brzdné energie.

Výhody AGM akumulátoru

  • absolutně bezúdržbové
  • odolné proti vytečení elektrolytu
  • vysoce výkonné
  • vhodné do vozů se systémy Start&Stop s regeneračním brzděním
  • odolná proti otřesům
  • možnost umístění i v náklonu včetně umístění v kabině řidiče (neuniká žádný plyn)
  • nízké samovybíjení
  • vyšší výkon pro krátkodobé startovací proudy (vyšší startovací proudy)
  • zvýšená odolnost při cyklickém zatížení
  • delší životnost při správném dobíjení

Nevýhody AGM akumulátoru

  • vyšší cena oproti CA/CA akumulátorům
  • nabíjet baterie typu AGM lze pouze nabíječi, které mají režim pro nabíjení akumulátorů AGM/GEL

Upozornění, pokud je ve vozidle AGM akumulátor z výroby, není vhodné používat Vápníkový Ca/Ca či EFB akumulátor!

  • toto uvádíme, protože z praxe víme, že spousta osob chce ušetřit a koupit levnější typ akumulátoru
  • taktéž je často akumulátor zaměněn za jiný typ z neznalosti a toto se dějě bohužel i v autoservisech

Základy údržby akumulátoru

Pokud nabíjecí soustava funguje správně a vozidlo je v běžném provozu (bez častých startů a dalších odstávek), stačí kontrolovat hladinu elektrolytu jednou za půl roku (pokud nejde o uzavřený akumulátor). Při teplém počasí nebo při náročném provozu může být vhodné hladinu kontrolovat častěji. V případě potřeby se dolévá jen destilovaná voda, ihned po dolévání není směrodatné případné měření hustoty. V případě další odstávky vozidla je nutné akumulátor pravidelně dobíjet. Pokud dojde k vybití (stav dlouhodobě pod 12,4V) je nutné akumulátor připojit na vhodnou nabíječku a zapnout rekondiční režim. Akumulátor se musí udržovat čistý, prach na povrchu v kombinaci s vlhkem způsobuje vodivou vrstvu mezi póly, která způsobuje vybíjení ! V plně nabitém stavu mráz do –50°C nevadí, při vybitém stavu může už při –10°C dojít k zamrznutí a následnému poškození. Při skladování je nízká teplota výhodná, jelikož snižuje samovybíjení. Uskladněné akumulátory je nutno kontrolovat každé 3 měsíce, případně dobít. V případě nevhodné údržby a používání dojde k poškození akumulátoru (sulfataci). Pokud je sultaface v mírném stádiu, lze jí částečně odstranit připojením na kvalitní nabíječku s rekondičním režimem.


Kvalitní autonabíjěčky baterií

Pro pravidelnou domácí údržbu, ale i pro profesionální použití doporučujeme švédské autonabíječky CTEK. Toto není jen reklamní tvrzení z letáku, máme to osobně vyzkoušeno, prodáváme autobaterie LINECAR77,  VARTA motobaterie MOTOBATT, nabíječky CTEK používáme každý den.

 

Úroveň nabití akumulátoru 100% 70% 50% 25%
Napětí 12,8 - 12,6 V 12,5 – 12,4 V 12,4 – 12,2 V 12,2 – 11,9 V


Článek Jakou autonabíječku koupit? najdete zde.


Sulfatace akumulátoru

je nežádoucí jev vyskytující se u olověného akumulátoru, když je delší dobu – řádově dny – ponechán v nedostatečně nabitém (případně vybitém) stavu. Podstatou tohoto jevu je postupný vznik krystalů síranu olovnatého (PbSO4) na elektrodách. Na rozdíl od původního amfoterního síranu, se vzniklé krystaly zúčastňují přeměn aktivní hmoty elektrod jen ve velmi omezené míře. Následkem toho dojde ke snížení kapacity akumulátoru. Dalším negativním důsledkem sulfatace je nárůst vnitřního odporu (a snížení vodivosti), který má za následek snížení napětí a proudu dodávaného akumulátorem, zvláště při velkých proudových odběrech. V případě, že se lze podívat dovnitř akumulátoru, je možné přítomnou sulfataci poznat – projevuje se přítomností bílých lesklých skvrn na elektrodách. Rychlost vzniku krystalů síranu olovnatého závisí na teplotě a míře vybití akumulátoru – s rostoucí teplotou a vybitím rychlost narůstá. Plně vybitý akumulátor při vyšší teplotě (více než 25 °C) výrazně sulfatuje již během jednoho dne; při nižších teplotách až po více dnech. U akumulátoru, který je vybit jen trochu, výraznější sulfatace nastává asi po třech a více dnech; v chladu po týdnu a více.


Starou autobaterii můžete přivést do 60 dnů od data prodeje a vrátíme Vám za ní peníze.

 
Kapacita baterie
Ah
Cena výkupu
Kč včetně DPH
44 - 55 120
56 - 59 150
60 - 70 160
71 - 94 200
95 - 139 240
140 - 179 400
180 - 219 480
220 -  580

 

Záložní (podpůrné) baterie Motobatt pro vozidla


Baterie Motobatt jsou velice všestranné AGM baterie, použitelné též jako druhá podpůrná baterie montovaná výrobci do stále většího počtu typů automobilů se START/STOP systémem a další techniky.

Technologické výhody:
AGM baterie Motobatt jsou díky své konstrukci vhodnou náhradou za originální baterii. Základem této konstrukce jsou olověné desky s větší účinnou plochou a AGM technologie s vyšší odolnosí vůči hlubokému vybití. Díky těmto výhodám se jedná o velmi dobrou náhradu stávající baterie. Firma Motobatt si hlídá kvalitu vstupních surovin a používá to nejlepší olovo a tím se zásadně ovlivňuje dlouhodobá životnost a spolehlivost baterií.

  • AGM baterie uváděné do provozu přímo ve výrobě, zaručená technologická kvalita
  • Ventilem regulované články prodlužují životnost baterie
  • Speciální konstrukce baterie zaručuje vyšší kapacitu a startovací proudy
  • Nehořlavý a vysoce odolný box baterie
  • Unikátní systém 4 terminálů umožňující připojit více zařízení nebo příslušenství

Výhody podpůrných (záložních) akumulátorů Motobatt do vozidel: ✅

Zásadní výhodou Motobatt AGM je jejich schopnost dlouhodobě fungovat nejen jako záložní zdroj pro systémy vozidla, ale v případě potřeby též jako rezervní startovací baterie. Unikátní a patentovaná konstrukce baterií Motobatt umožňuje velkou variabilitu instalací a tím i široké pokrytí mnoha specifikací s minimálním počtem typů. Motobatt nabízí navíc přebytek výkonu i pro instalace u těžce zkoušených aut jako jsou Policejní vozy a vozy IZS, kde často klasické baterie neobstojí.
12V AGM záložní baterie pro automobily

 

Přehled nejprodávanějších záložních (podpůrných) baterií vozidel ✅

Ah CCA Délka mm Šířka mm Výška mm Typ
14 200 151 87 130 MBTX12U
16,5 240 151 87 145 MBYZ16-HD
24 285 205 87 162 MBTX24U

 

 

 

 


Osazovací tabulka nejprodávanějších záložních (podpůrných) baterií vozidel ✅

BMW 130i 2014-2016 všechny modely MBTX24U
BMW 550i 2010- 4dv MBYZ16-HD
BMW 530i, 540i, 740i 2017- 4dv včetně xDrive MBYZ16-HD
         
Mercedes Benz C300, C350 2006-2014 všechny modely MBYZ16-HD
Mercedes Benz C63 AMG 2008-2014 všechny modely MBYZ16-HD
Mercedes Benz CLS500 2006- všechny modely MBYZ16-HD
Mercedes Benz CLS55 AMG 2006- všechny modely MBYZ16-HD
Mercedes Benz CLA250 2014- všechny modely MBYZ16-HD
Mercedes Benz CLS63 AMG 2007-2011 všechny modely MBYZ16-HD
Mercedes Benz E320,E350, E500, E550, E55 AMG, E63 AMG 2003- všechny modely MBYZ16-HD
Mercedes Benz GLK350 2010-2016 všechny modely MBYZ16-HD
Mercedes Benz S450, S600 2010-2013 všechny modely MBYZ16-HD
Mercedes Benz SL550, SL63 AMG, SL65 AMG, SLK350, SLK55 AMG 2013- 2dv MBYZ16-HD
         
Chevrolet Malibu 2015-2015 všechny modely MBTX12U
Chevrolet Impala 2015-2017 všechny modely MBTX12U
  Vždy je nutné porovnat parametry s Vaším akumulátorem      

 

 
 
 
 

Gumové koberce VW TOUAREG 2010- okraj 3cm

 

bez DPH: 834,60 Kč
s DPH: 1 009,87 Kč
 

VOREL Koule kominická K25, TO-72939

 

bez DPH: 505,20 Kč
s DPH: 611,29 Kč
 

Akumulátor Motobatt 12V 7Ah MB7U 100A

 

bez DPH: 633,60 Kč
s DPH: 766,66 Kč

Kompletní přehled »

 
Navštívené produkty
naposledy navštívené produkty
 
 
 
 
Stěrače FLAT SET (BOLT) 660+550mm Sada dvou plochých stěračů FLAT (řidič + spolujezdec) se speciálním uchycením. Délky stěračů a systém uchycení na ramínko jsou přizpůsobeny vybraným vozům, viz aplikační tabulka. U některých typů vozidel nejde jednoznačně určit, jaký typ uchycení byl při výrobě použit, vždy je proto nutné, porovnat délky a způsob uchycení s Vaším typem. Určeno pro vozy: Renault Grand Scénic II 12/04 - 04/09 Renault Scenic II 12/04 - 04/09 a další vozy ... Sada...
VOREL Nůžky na plech 255 mm pravé CrMo, TO-48050 Kvalitní vystřihovací nůžky na plech s čelistmi z chrom molybdenové slitiny oceli. Tyto vystřihovací nůžky mají břity přizpůsobeny pro pravé oblouky a přímý střih. Břity mají tzv. mikro ozubení, které zamezuje sesmeknutí plechu mimo osu střihu. • celková délka 255 mm • slitina oceli Cr Mo • tvrzené břity HRC 60 - 62 s mikro ozubením délka 35 mm • měď a měkké kovy max. 1,8 mm • ocel válcovaná za studena max. 1,5 mm • ocel do tvrdosti HRC...
Nabíječka telefonu 2,1A (iPhone4/5, micro USB, mini USB, Nokia) Nabíječka umožňující nabíjení z klasické 12V či 24V zásuvky autozapalovače. Zařízení je schopné napájet či nabíjet mobilní telefony, MP3 přehrávače a další zařízení schopné dobíjení či napájení pomocí některého z přiložených adaptérů či pomocí klasického USB kabelu. Balení obsahuje nabíječku USB, propojovací kabel a sadu adaptérů vhodných pro telefony iPhone 4, iPhone 5, Samsung, HTC, Nokia a další. Technická data...
Akumulátor 45Ah 330A Pravá VARTA BLUE DYNAMIC Autobaterie VARTA BLUE Dynamic patří do skupiny autobaterií s technologií PowerFrame. Tato technologie autobaterii dodává dlouhou životnost, spolehlivost a stálost při studeném startu. Autobaterie BLUE Dynamic jsou nejprodávanější řadou na trhu s náhradními autobateriemi. • pro moderní vozy všech tříd • již osvědčený výkon s dalším vylepšením • nejprodávanější výrobek svého druhu na trhu • delší životnost díky osvědčené technologii...
MANN-FILTER W 920/21 Typ vozidla:Užitkové vnější průměr [mm]: 93 Vnitřní průměr 1 [mm]: 62 Vnitřní průměr 2 [mm]: 71 velikost závitu: 3/4-16 UNF výška [mm]: 95 Doplnkovy vyrobek/ doplnkove info 2: se zpetnym ventilem Otevírací tlak obtokového ventilu [bar OEM-TD: 60507080, OEM-TD: 5281090, OEM-TD: MLS 000-144 A, OEM-TD: PF 13, OEM-TD: SF, OEM-TD: X 18, OEM-TD: X 19, OEM-TD: X 35, OEM-TD: X 64, OEM-TD: X 72, OEM-TD: X 4015 E, CHRYSLER: 2650396, CHRYSLER: X3549957, FIAT: 4286050, FIAT: 4286052,...
VOREL Zámek visací mosaz číselný kód, TO-77607 Visací zámek na každý den, ideální pro uzamykatelnou skříňku, bednu s nářadím nebo batoh. Tyto visací zámky, dostupné ve třech velikostech, jsou vybaveny číselníkem s intuitivním použitím. Snadné nastavování číselníku zámku s více než 1 000 kombinacemi. Zámek nabízí standardní úroveň zabezpečení a jednoduché zamykání. Technická data Materiál mosaz, ocel
MANN-FILTER CUK 2030 Typ vozidla:Osobní délka [mm]: 197 Šířka [mm]: 192 výška [mm]: 30 typ filtru Další objednací čísla:
 

© Copyright Obchod77.cz s.r.o. 2024