Registrace Zapomenuté heslo?
 
přihlašovat automaticky
 
Registrace Přihlásit
 
 
 
 
Zapomenuté heslo?
 
 
 
 
 
 

Celková cena s DPH:0,00 Kč

 
 
 
 
 
 
InfoBox
 
Rady, tipy, informace
 

Akumulátor Motobatt 12V 32Ah MBTX30U 390A

 

bez DPH: 2 426,25 Kč
s DPH: 2 935,76 Kč
 

Akumulátor Motobatt 12V 21Ah MBTX20U-HD 310A

 

bez DPH: 1 848,75 Kč
s DPH: 2 236,99 Kč
 

Akumulátor Motobatt 12V 11,2Ah MBTZ14S 190A

 

bez DPH: 1 136,25 Kč
s DPH: 1 374,86 Kč

Kompletní přehled »

 

Sluneční clona 130 x 60cm ALU

 

bez DPH: 38,09 Kč
s DPH: 46,09 Kč
 

Mobil 1 ESP Formula 0W-30 5L

 

bez DPH: 1 086,75 Kč
s DPH: 1 314,97 Kč
 

Nabíječka CTEK MXS 5.0 Test and Charge 12V/5A

 

bez DPH: 1 979,15 Kč
s DPH: 2 394,77 Kč

Kompletní přehled »

 
Navštívené produkty
naposledy navštívené produkty
 
 

Něco málo o konstrukci akumulátorů

Na našem trhu se v základu pohybují dva typy baterií:

Hybridní baterie
Hybridní baterie má vždy zátky, je třeba kontrolovat hladinu elektrolitu, případně dolít (je bezúdržbová dle normy DIN). Většina hybridních baterií se však dolití během života nedočká a ani to často nepotřebují, je to dáno tím, že minusová deska baterie hybridní a Ca/Ca jsou vlastně principielně stejné. Plus mřížka je vyrobena technologií Pb legované antimonem, tzv. nízkoantimonová mřížka, vždy litá, má pevný rámeček (zpevňuje mřížku, omezuje vypadávání aktivní hmoty, prodlužuje životnost), nelze šidit tím, že mám tenkou desku, technologicky nemožné. Kvalita a provedení plus desky ovlivňuje životnost baterie zásadním způsobem. Mínusová mřížka je vyrobena technologií Ca, tedy olovo legované vápníkem, může být litá i tažená (stretch metal) nebo i power frame.

Výhody hybridní baterie:

  • poctivá pozitivní mřížka, většinou silnější až 1,4 mm, nejkvalitnější Ca/Ca baterie se pohybují v rozmezí 0,9 -1,2 mm, AGM baterie mají plusovou desku litou 1,4 mm
  • snáší lépe hluboké vybití, širší pracovní rozsah
  • dlouhá životnost při kvalitní údržbě
  • životnost končí postupně (Ca/Ca najednou)
  • nižší dobíjecí napětí, menší riziko práce v podvybitém stavu a následné sulfatace

Nevýhody hybridní baterie:

  • rychlejší samovybíjení, kratší doba skladovatelnosti bez dobíjení (3 měsíce)

Měření parametrů hybridní baterie
Běžně používané elektronické bezzátěžové testery pro měření proudu vykazují nižší hodnoty a to někdy až o 30% než baterie Ca/Ca. Je to dáno konstrukcí desky, tyto přístroje neměří skutečný startovací proud ale vnitřní odpor baterie, ten je u hybridní baterie, zvláště pak se silnými deskami vyšší než u odpovídající baterie Ca/Ca se stejnými parametry. Během provozu akumulátoru dochází uvnitř k chemickým reakcím, které mění vnitřní odpor a proud naměřený tím stoupá, tato skutečnost platí pro všechny typy baterií, z tohoto důvodu výrobci všech bezzátěžových testerů nedoporučují jejich použití na nové baterie


Vápníkové baterie - Ca/Ca
Může být se zátkami, uzavřená nebo vzhledově uzavřená s možností přístupu do jednotlivých článků (pro přístup reklamačního technika). Plus mřížka je vyrobena technologií Ca, bývá litá gravitační metodou, litá pod tlakem, tažená (stretch metal), power frame. V případě tažené mřížky nemá rámeček, pokud je mřížka hodně tenká (0,7 – 0,8mm) nebo oka velká, hrozí zkroucení a vysypání aktivní hmoty, to je nejčastější problém nekvalitních baterií. Mínusová mřížka je také vyrobena technologií Ca, tedy olovo legované vápníkem, může být litá i tažená (stretch metal) nebo i power frame.

Výhody Ca/Ca baterie:

  • velmi dlouhá skladovatelnost, dle výrobce a typu baterie 6 – 18 měsíců
  • je vyvinuta pro moderní vozidla s množstvím elektroniky (jenom je třeba kontrolovat hodnotu napětí baterie, nesmí klesnout pod 12,4 V)

Nevýhody Ca/Ca barerie:

  • nesnáší hluboké vybití, malý pracovní rozsah
  • při špatném provozu baterie krátká životnost, potřebuje vyšší dobíjecí napětí, větší riziko práce v podvybitém stavu a následné sulfatace
  • životnost končí najednou

Měření parametrů Ca/Ca baterie
Běžně používané elektronické bezzátěžové testery pro měření proudu vykazují odchylku cca 10%, to je  dáno různou konstrukcí jednotlivých akumulátorů. Během provozu akumulátoru dochází uvnitř k chemickým reakcím, které mění vnitřní odpor a proud naměřený stoupá, tato skutečnost platí pro všechny typy baterií, z tohoto důvodu výrobci všech bezzátěžových testerů nedoporučují jejich použití na nové baterie. 

Nahoru

 
 
 
 

© Copyright Obchod77.cz s.r.o. 2019

Používáním těchto stránek souhlasíte s tím, že využíváme soubory cookies, které jsou nutné pro 100% funkčnost těchto stránek. podrobnosti